Framåt tillsammans för ett starkare samhälle

Vi är ett samarbetsparti som söker breda politiska lösningar för Sölvesborgs bästa. Vi är dock grundmurade i våra värderingar och är  inte villiga att kompromissa kring alla människors lika värde och kring social rättvisa. Vi socialdemokrater har ett stort förtroende i Sölvesborg som vi har gjort vårt bästa för att förvalta. Vi har genomfört vad vi lovade att genomföra och det går att lita på oss. Sölvesborgs kommun har en fantastisk utveckling med inflyttning och nya företag och hög kvalitet inom välfärd och skola.

Vi tror på framtidens möjligheter. Hopp slår rädsla och människor med mod och framtidstro vågar satsa. Vi har föreningar, entreprenörer och eldsjälar som för vår kommun framåt och vi står för öppenhet och det starka samhället.

Vi är väl medvetna om att en del människor i vår kommun lever under villkor som vi inte kan acceptera. Alla människor har rätt till ett rikt liv och vi socialdemokrater är fast beslutna om att bedriva en politik för ett starkt samhälle där ingen lämnas utanför. Vi har många goda idéer och vill fortsätta att göra tillvaron bättre för att alla sölvesborgare ska ha stor framtidstro.

Är du mer intresserad av vilken politik vi driver kan du läsa vårt kommunala handlingsprogram för perioden 2019-2022 i Sölvesborg och vårt valmanifest med 21 löften för ett ännu bättre Sölvesborg. Du kan också läsa den tidning som vi skickade ut till alla hushåll i Sölvesborg inför valet 2018. Följ oss också på Facebook för återkommande uppdatering om vår politik. Är du intresserad av regionala frågor som rör hela Blekinge kan du läsa vårt regionalpolitiska handlingsprogram.

Hela Sölvesborg Framåt

Inför valet 2014 formulerade Socialdemokraterna i Sölvesborg 21 punkter som vi har kunnat pricka av en efter en. Politiken för Sölvesborg handlar om lika livschanser för alla och att fortsätta utveckla Sölvesborgs kommun i rätt riktning.

Här kan du läsa vår Valtidning Sölvesborg 2014 och ta del av våra 21 punkter.

Här kan du läsa vårt Handlingsprogram 2015-18 för Sölvesborg.

Allra bäst följer du vår politik i vardagen genom vår sida på Facebook.