Medlemsinformation

Medlemsinfo juni

Tre temamöten för en ny politik

Välkommen att vara med och diskutera framtidens politik för en valvinst 2022. Allas tankar och åsikter behövs när vi ska ta fram de viktigaste frågorna i vårt program för de kommande åren. Under tre tisdagskvällar nu i juni kommer vi att ta upp olika ämnen och det är en bra möjlighet att påverka politikens innehåll.

1 juni pratar vi om omsorg om äldre, funktionshindrade och utsatta.

Meeting ID: 912 6612 2059

8 juni pratar vi om barn, ungdomar, utbildning och föreningar.

Join Zoom Meeting

Meeting ID: 954 3314 8368

15 juni rundar vi av med ett större perspektiv som rör framtidens Sölvesborg och hur vi vill se utvecklingen i kommunen. Bostadsbyggande, näringsliv och vår vision om vår kommun inryms i detta.

Meeting ID: 929 0929 1570

Samtliga kvällar börjar kl. 18.30. Se gärna till att bjuda in andra medlemmar som också behöver vara med.

Varmt välkommen att delta!”

Gemensamt s-föreningsmöte

Tema

Onsdagen den 2 juni 18.00 är det s-föreningsmöten, först gemensamt och sedan för respektive förening. Mötet sker helt digitalt på zoom.

Meeting ID: 954 6625 5113

Radio S på närradio 92,0

Varje onsdag och fredag, både klockan 09.00 och 16.00, kan du höra Radio S som leds av Marion Lundh, först ett nyinspelat program och om du missade det sänds det alltså i repris ett antal gånger. De senaste och även det kommande handlar om omsorgsfrågor, bland annat har Lina Jörnkrans och Viveka Olofsson medverkat. Programmen sänds på Sölvesborgs närradio på frekvensen 92,0.

Ombudsval

Mellan den 7 och 21 juni kommer alla medlemmar som betalat medlemsavgiften att kunna rösta i ombudsvalet till kongressen. Valet sker digitalt där man loggar in med bank-id. För dem som vill kommer det också ges möjlighet att rösta manuellt. Information om ombudsvalet skickas snart till alla medlemmar.

Vardagssamtal

Välkommen till ett samtal som vi kallar vardagssamtal som just är en möjlighet att diskutera aktuella politiska frågor tillsammans med andra. Tills vidare genomförs dessa digitalt via Zoom. Klicka på länken nedan för att delta.

Ny sida på Instagram

Följ våra företrädare på vår nya sida på Instagram. Efter att vårt konto blev hackat har vi skapat det nya som heter socialdemokraternasolvesborg. Där kan du varje vecka följa ”veckans sosse”, en av våra företrädare som varje vecka får ha hand om kontot och lägga ut bilder från sin egen vardag. Missa inte det.

Evenemang och länkarna till dessa finner du på vår hemsida www.socialdemokraterna.se/solvesborg